torsdag 8 oktober 2009

Dom vill förbjuda burka

Lennart Pettersson och Staffan Danielsson verkar vara ena riktiga idioter, maken på dålig argumentering har jag inte hört sen högstadiet. Jag läser i Expressen (ja varför läser jag den tidningen??) att 2 centerpartistrasister har lagt in en motion att förbjuda burka och niqab.

"Ingen kvinna ska känna sig tvingad att dölja sitt ansikte. För att underlätta för dessa kvinnor skulle det vara ett gott stöd med en lagstiftning som förbjuder burka och niqab ute i samhället, på skolor och på arbets-platser", skriver de i en motion."

OK. hur är det med dom som skulle känna sig tvingade att visa sina ansikten då!?!

"Den här seden finns i vissa muslimska fundamentalistiska länder, men nu är vi i Sverige, säger Staffan Danielsson."

För i Sverige tvingar vi folk att bete sig som VI vill!?

Det här känns som ett skämt, ännu mer av ett skämt är Expressens ingress, den lyder:

"Förslaget får hård kritik - både från partiet och islam."

Hahaha... förslaget får hård kritik från islam? Vem är islam? Var är islam? När hörde islam av sig till Expressen med hård kritik? ja ni fattar jag kan hålla på i evigheter.

Galenskapen går att läsa både på Expressen och Kvällsposten.

2 kommentarer:

  1. 96% av Expressens läsare och sen din åsikt..
    Din åsikt verkar tämligen obetydlig!

    SvaraRadera
  2. Jag läste läsarnas kommentarer... men som sagt, jag är inte representativ för expressens läsare.
    Det var nästan för dumt att skriva ett blogginlägg kring artikeln överhuvfudtaget, så jag tror att dom som håller med mig inte riktigt skulle bemöda sig att skriva små hatbrev på expressens kommentarsida ;)

    SvaraRadera