måndag 12 oktober 2009

kvinna/man/man kvinna

Javisst, det skulle kunna vara en snubbe istället för en kvinna i den här burkan. So?
Jag tycker det är fruktansvärt konstigt och vad mycket vad folk håller på, stirrar ut transfolk eller bara människor som inte ser 100 procent "mansideal" ut eller tvärtom.
Så fort det blir lite tveksamt över någons kön, finns det en viss slags människor (och dom finns överallt!) som måste vara helt befriade från egna liv, som ska kommentera.
"Titta titta, är det en kille eller tjej?" "Vad har DEN på sig?"
Jag förstår verkligen verkligen inte vad problemet är. Varför kliar det så hårt i hjärnan när man inte får klarhet i vissa saker. None of ur business!
Kanske lätt för mig att säga som går runt med ett tält på mig hela dagarna, folk tittar ju som fan. Jag skulle ju inte titta på folk FÖR ATT JAG VET HUR DET KÄNNS.
Eller... av den simpla anledningen att jag inte beter mig som ett arsel för att jag inte tycker det är så konstigt. Alla ser lite annorlunda ut, big deal. It is none of your holy business to judge people.
(eller bara hålla på att stirra ut folk så att dom känner sig konstiga i sitt eget skinn!)

2 kommentarer:

  1. Vilken jäkla intressant blogg du har! Detta är den första bloggen jag hittat av en kvinna som bär burka.

    Måste dock erkänna att jag själv har kollat lite väl ingående på en burkbärande kvinna någon gång, men så är det inte så många som har det där jag bor och det är svårt att inte titta på folk som klär sig annorlunda, men jag hoppas att vi kommer så långt att det blir något man inte reagerar på så småningom.

    Bara det är ett fritt val och inget tvång är ju allt på sin plats. Det står ju dock inte koranen att kvinnor ska bära burka, så då är det inte av religiösa skäl eller? Är det mer vana/trygghet?

    No offense, men kan dock tycka att det är jobbigt att kommunicera med någon man inte ser ögonen på. - Inte ser om personen är glad eller ledsen osv... Men detta kanske också är vanesak?

    Kika gärna in på min blogg!=)

    SvaraRadera
  2. Publicera denna!

    http://www.youtube.com/watch?v=2bZjjHoOZCo&context=C48f5714ADvjVQa1PpcFNywrz-T9kN-kfFWskSNK21u4aFmBV9qZI=

    SvaraRadera